بازدید 1564

ثروتمندترین فرد چین سال ۲۰۱۹ بازنشست می‌شود

'جک ما' موسس شرکت بزرگ 'علی بابا' و ثروتمندترین فرد چین بر خلاف تصمیم قبلی اش که قرار بود امروز خود را بازنشست کند در نامه ای سرگشاده اعلام کرد در نظر دارد یک سال دیگر در شرکت بماند و سال 2019 بازنشست شود.
کد خبر: ۸۳۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 10 September 2018

'جک ما' موسس شرکت بزرگ 'علی بابا' و ثروتمندترین فرد چین بر خلاف تصمیم قبلی اش که قرار بود امروز خود را بازنشست کند در نامه ای سرگشاده اعلام کرد در نظر دارد یک سال دیگر در شرکت بماند و سال 2019 بازنشست شود.

به گزارش ایرنا از رسانه های چین، مالک این شرکت بزرگ تجاری که ارزش بازار آن حالا به 400 میلیارد دلار رسیده است و مشهورترین نام در این کشور محسوب می شود و زیرمجموعه های زیادی دارد، چند روز پیش گفته بود در روز معلم بازنشسته خواهد شد.

'جک ما' که خود در ابتدا و قبل از تاسیس این شرکت یک معلم بود گفته بود که از 'بیل گیتس' ثروتمندتر نیست اما فکر می کند می تواند دستکم کاری بهتر از او انجام دهد و آن اینکه بیل در 58 سالگی بازنشسته شد اما او این کار را در 54 سالگی انجام می دهد.

'جک ما' که چهره تجاری شناخته شده چین و جهان است این شرکت را در سال 1999 میلادی ایجاد کرد و ثروتی بیش از 40 میلیارد دلار دارد.

ریاست شرکت از سال 2015 میلادی در اختیار 'دانیل ژانگ' بوده است اما جک تصمیم گرفته است تا یک سال دیگر در مسئولیتش بماند تا بتواند نقل و انتقال مسئولیت شرکت را به خوبی انجام دهد.

'جک ما' که با عنوان علی بابا نیز شناخته می شود خاطر نشان کرده که بازنشستگی برایش شروع یک دوره جدید است که با معلمی و آموزش همراه خواهد بود.

Alibaba بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی چین است که سبد محصولات متنوعی از فروش آنلاین کالا تا خدمات ابری و تحویل غذا را شامل می‌شود بر اساس آخرین گزارش‌ها، این شرکت در یک سال اخیر ۱۵۸ میلیارد یوآن (معادل ۲۳ میلیارد دلار) درامد کسب کرده است.

او در سال ۲۰۱۴ یک سال پس از آنکه از منصب مدیرعاملی 'علی‌بابا' کناره‌گیری کرد، بنیاد خود با نام بنیاد 'جک ما' را با هدف کمک به بهبود آموزش در چین، بخصوص در روستاها پایه‌گذاری کرد. 

این بنیاد سال گذشته اعلام کرد قصد دارد مبلغی معادل ۳۰۰ میلیون یوآن (حدودا ۴۵ میلیون دلار) را صرف آموزش معلمان کند تا بی‌سوادی را در مناطق روستایی چین به‌طور کامل از بین ببرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری